Szolgáltatások

Egyéni tanácsadás

Pályaorientációs tanácsadás: 3 alkalommal első alkalom 90 perc további 2 alkalom 60 perc

Szülő konzultáció
(nevelési és oktatási problémák esetén) egy alkalom 60 perc

Munkába állási tanácsadás
(fényképes önéletrajz és motivációs levél készítése, illetve korrigálása, pályázatok elküldésében segítség nyújtás a nyílt munkaerőpiacra): 90 perc

Gyógypedagógus szakemberrel (Lakatos Dániel) együttes tanácsadás:

Komplex pályatanácsadás
(pl.: nehezített BTM, SNI beiskolázás esetén, szűrés, személyre szabott terápiák ajánlása) 90 perc
Komplex életvezetési coaching
(pl.: lakókörnyezet figyelembevételével a napi rutinok kialakításához hosszútávú éltpálya családi tanácsadás) 2 x 90 perc

Csoportos előadások,
tréningtémák

"Hogyan csinálják mások?” témakör Jó gyakorlatok bemutatása esti előadás vagy egy napos tréning keretében

  • Mindjárt megőrülök! – óvodás hiszti és a ’jó’ viselkedésre nevelési lehetőségek
  • Már betelt a pohár! – kamaszbajok, avagy az együttélés szeretett tinédzserünkkel
  • SNI-sek az iskolában – integráló iskolai tapasztalatok: mit tehet a szülő, hogy a gyermeke az iskolai előmenetelében minél boldogabb és sikeresebb legyen

Bemutatkozás

2013-óta dolgozom a Zuglói Család és Gyermekjóléti Központban  pálya-munka tanácsadóként és iskolai és óvodai szociális munkásként.

 Képzési vezetői mesterszakos diplomával rendelkezem, amely lehetőséget, és teret biztosított számomra, hogy a szülőket támogassam gyermekükkel kapcsolatosan a képzési rendszerben való eligazodásban.

Tevékenységeimről részletesebben

Támogatom az elakadó szülőket a szabad iskolaválasztásban, és abban, hogy milyen személyes szempontrendszerben döntsenek a lehetőségek közül. Ezen felül a körzetes, és körzeten kívüli iskolák felvételi szabályairól és lehetőségeiről beszélgetünk. Továbbá gyakorlati tanácsokat adok a sikeres felvételi pályázat érdekében. Tájékoztatom őket az iskolák tagozatainak mibenlétéről (pl.: nemzetiségi, kéttannyelvű és emelt szintű tagozatos iskolák jellegzetességei, speciális órák heti óraszáma, induló osztályok száma, és létszáma, fogad-e az iskola ADHD-s, SNI-s diákokat, tehetséggondozási lehetőségek, versenyeredmények, kompetencia-mérések adatai, egyéb specialitások: montessori, waldorf stb.).

Nehezített iskolaváltás esetén, amikor a tanulónál már előzetesen észleltek valamilyen elmaradást vagy készséghiányt, esetleg fogyatékosságot, akkor egyénileg segítek feltárni a gyermek pályaorientációs helyzetképét: mik az elképzelések és a lehető legszélesebb skálát nézve a lehetőségek. (pl.: olyan helyzetetek, amikor csak második, vagy harmadik osztályban (esetleg később) derül ki, hogy otthoni gyakorlások mellett is elmarad a tanulásban, és a szakértői bizottság szakvéleménye alapján fejlesztés javallott. Ebben az esetben akkor találjuk meg a legjobb megoldást, ha a szülő ismeri a felmentések és lehetőségek tárházát, például, hogy hogyan kell negyedik osztályban felmenteni idegen nyelvtantárgy írásbeli része alól, vagy hol tanulhat korosztályos kiscsoportban, illetve hogyan lehet egyéni tanrendet kérvényezni stb.)

Olyan gyermeknevelési élethelyzetek esetén, melyek rutinfeladatok kapcsán okoznak nehézséget (a gyermek hisztizik, csúnyán beszél vag​y nem akar leülni tanulni stb.). Segítő beszélgetés során megosztom a kapcsolatos elméleteket és jó gyakorlatokat. Ezen felül könyveket és szakembereket ajánlok, amelyeket én is sikerrel tudtam alkalmazni a saját életemben, gyermekeim nevelése során.

Tehetséggondozás. Kiváló képességekkel rendelkező tanuló gyermeknek segítség nyújtása, hogy a kibontakoztatásukhoz legjobban megfelelő iskola kerüljön kiválasztásra, az igények, a diák személyisége és a lehetőségek megfontolásával. (pl.:  nyelvi, angol vagy IKT tagozat)